środa, 17 października 2012

WYMÓWKA

Czy nasze życie jest przeznaczeniem,
Które nikogo minąć nie może?
Lecz to rozbiegłoby się z twierdzeniem,
Jakie o życiu nam dajesz, Boże.

Bo skoro wszystko jest nam pisane,
Co każdy robi i co go czeka,
To nie możliwe byś Ty, mój Panie,
Był tym, co wybrał los dla człowieka.

Los pełen zniewag, bólu, udręki,
Pełen goryczy, zdrady, tyranii,
To nie możliwe, by takie męki
Były Twym dziełem dla ludzi, Panie.

Więc z tego wniosek jeden wynika,
Prosty i jasny, pełen koloru,
Że wszystko, co nas w życiu spotyka,
Jest dziełem złego ludzi wyboru.

Nie ma co składać na przeznaczenie
Tego, co człowiek sam sobie stwarza.
Bo to jest tylko wytłumaczenie,
Które głupotę ludzką obnaża.

Więc nie licz na pomoc ani na wsparcie,
Nie czekaj na szczęście, ani na dary.
O wszystko walczyć trzeba uparcie,
Bo szczęście najpierw żąda ofiary!

2 komentarze:

  1. Dobrze mieć Cię w "kupce" na jednym miejscu. Odkrywasz mi świat, który, mimo że nieźle go znam, dzięki Tobie nabiera niepowtarzalnych kolorów, bardzo osobistych barw. Teraz może przyćmionych, ale nie do końca, bo marzenia i tęsknota nigdy nie umierają, a przed Tobą jeszcze szmat życia. Będę często wpadał na romantyczne tête à tête.

    OdpowiedzUsuń
  2. To bardzo miłe, cieszę się że i tu dotarłeś. W końcu to dzięki tobie zaczęłam pisać na forum, na Mojej Norwegii.

    OdpowiedzUsuń